Mezi samolepkami, odznaky a "plackami", které si lze v USA pořídit na předvolebních shromážděních Mitta Romneyho, je i slogan: "Nevěřte liberálním médiím." Republikáni tvrdí, že americká mainstreamová média, například deník New York Times, mají levicovou agendu, a letos straní Obamovi proti Romneymu.
Z průzkumů navíc vyplývá, že tato republikánská nedůvěra v posledních letech jen stoupá. V čerstvém šetření organizace Pew Research Center for the People & the Press z konce září bylo 60 procent republikánských voličů přesvědčeno, že média jsou příliš shovívavá k Obamovi, a to je pětiprocentní nárůst ve srovnání s kampaní 2008. A pokud si před čtyřmi roky už jen necelá polovina republikánů (48 procent) myslela, že reportování o jejich kandidátovi Johnu McCainovi je "fair", tak letos si to, co se týče vztahu novinářů k Mittu Romneymu, myslí už jen 38 procent dotázaných.
Novináři se samozřejmě brání, tvrdí, že měří všem stejným metrem. Za New York Times takovou obranu před několika dny sepsal známý redaktor David Carr. Vzal to ovšem trochu oklikou, když argumentuje například tím, že lze sotva mluvit o liberálních amerických médiích, když nejprodávanějším deníkem v USA je konzervativní list Wall Street Journal. Jenže v takovém případě bychom se Carra mohli naopak zeptat: A není to právě proto, že zpravodajství a politické analýzy Wall Street Journalu jsou objektivnější, tedy lepší, a proto mu čtenáři dávají přednost před Timesy?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.