Před takřka šedesáti lety se hrstce tří- a čtyřletých černošských dětí z malého městečka nedaleko Detroitu změnil život. Tihle prckové, pocházející ze sociálně a ekonomicky znevýhodněného prostředí, byli zařazeni do předškolního programu vzdělávání Perry Preschool Project. Ten fungoval mezi lety 1962 až 1967 a děti v jeho rámci nejen chodily do mateřské školy, ale učitelé zároveň navštěvovali jejich rodiče a snažili se je přimět k větší angažovanosti při výchově. Kontrolní skupina dětí z toho samého prostředí takové výhody neměla. Cílem bylo zjistit, zda se předškolní vzdělávání pozitivně projeví na kognitivních schopnostech dětí.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se