Letošní komunální volby jsou v jednom ohledu přelomové. Vůbec poprvé je někdo pojal docela nepokrytě nikoli jako souboj lokálních osobností, ale jako derivát "velkých" voleb. Andrej Babiš polepil celou zemi billboardy, které působí, jako by na radnice kandidovaly jeho miniaturní klony. Na Česko útočí armáda, jejíž uniformou jsou bílé košile. Po Twitteru se začala šířit tato montáž, která to ukazuje vcelku plasticky.

Andrej Babiš, kandidáti na primátory

Ne že by to bylo poprvé, kdy jsou lokální kandidáti zobrazeni vedle premiéra. Například ve volbách 2010 jsme v Praze mohli vidět kandidáta ODS Bohuslava Svobodu na plakátech vedle tehdejšího premiéra Petra Nečase. Slogan tehdy zněl "primátor, kterému věřím", což nyní, vzhledem k tomu, jak Petr Nečas dopadl, působí poněkud komicky a Bohuslav Svoboda by asi byl rád, kdyby se na to zapomnělo.

Ovšem v případě Babiše je to přece jen jiná káva. Vůbec už nejde o nějakou "důvěru". Kdepak. Jde o to, vytvořit dojem, že jednotliví kandidáti jsou Babišovi cele oddáni a spoléhají na něj. Jejich komparativní výhoda má podle billboardů spočívat v tom, že "mají číslo na Babiše".

Samozřejmě to vyvolalo řadu vtipů. Asi nejlepší vymyslel Pavel Hák, který si představil hlášku, jež se ozve po vytočení onoho magického čísla: "Dobrý den, dovolali jste se Andreji Babišovi. Vyčkejte prosím, šéf se právě věnuje primátorům, kteří se dovolali před vámi."

Zbývá vám ještě 60 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.