Nejbizarnější moment komunální kampaně zatím představuje videoklip, který by se dal nazvat "socan leze z kontejneru".
Kandidát na brněnského primátora Oliver Pospíšil na něm z kontejneru bafne na důchodkyni, aby jí vysvětlil, že bude mít popelnici zdarma.
Je to skvělá metafora toho, kam se dostala celá ČSSD. Je takřka úplně v…, jak to jen slušně říci… v kontejneru, takže se pokouší zoufale zaujmout, přičemž výsledkem je komická křeč.
A to nejen po formální stránce jako v případě Pospíšilovy popelnicové performance, ale i samotným obsahem kampaně. Dobrým příkladem je nabídka ČSSD v Praze. V metropoli oranžovým hrozí, že se vůbec poprvé v historii nedostanou do zastupitelstva, takže v panice slibují úplně všechno: hromadnou dopravu zadarmo, taxík pro důchodce za dvacet korun…, zkrátka ježíšek hadr.
Člověk až občas zaváhá, co je sociálnědemokratická kampaň a co ne. Když třeba jedete po výpadovce z Prahy a vidíte oranžový billboard, na kterém se píše "Výhodně prodáme váš byt!", instinktivně vás napadne, že je to další část kampaně ČSSD, která je už opravdu schopná slíbit cokoliv. Až pak si všimnete, že je to reklama realitky, která s ČSSD sdílí pouze barvy.
Co se dočtete dál
- V textu dále najdete:
- Vývoj výsledků ČSSD ve sněmovních volbách a vývoj počtu mandátů ČSSD v Senátu.
- Proč sociální demokraté ztrácejí skoro v celé Evropě?
- Může se ČSSD ještě zvednout?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.