Vymáhání práva je náročná disciplína. V Česku je to nyní obzvlášť patrné v případě nelegálních reklamních poutačů podél hlavních silnic a dálnic mimo obce. Už rok mají být pryč a v mnoha případech tak přestat hyzdit výhled na malebnou okolní krajinu.

S billboardy, na kterých dnes visí převážně již notně špinavé polepy s českou vlajkou, mají být podle novely zákona o pozemních komunikacích od loňského září odstraněna také orlí loga tuzemské minerálky Mattoni.

Jde o věc vkusu, ale na rozdíl od klasických obdélníkových billboardů orli Mattoni vzhledu české krajiny neškodí. A není to pouze tím, že jich je jen hrstka. Z původních zhruba dvaceti orlů jich zůstalo šestnáct, zatímco běžných billboardů jsou stovky.

Nápojářská společnost Karlovarské minerální vody chce, aby její poutače s logem Mattoni, které mají na šířku 24 metrů a výšku 15 metrů, mohly na svých místech stát nadále. Postupně je proto nechává přeměnit v umělecká díla. Podle firmy by se pak na ně nemělo vztahovat nařízení o odstranění billboardů z ochranného pásma kolem silnic. To zabírá pruh krajiny do 250 metrů od dálnic a 50 metrů od silnic první třídy. Ministerstvo dopravy s KMV nesouhlasí a trvá na tom, aby spolu s klasickými poutači nestáli u silnic ani orli Mattoni.

Zbývá vám ještě 60 % článku

Co se dočtete dál

  • Kde jsou další "umělecky vylepšené" billboardy Mattoni?
  • Kde se KMV inspirovaly?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Související články