Mám jednoho takového známého, který se velmi důsledně mýlí v odhadu budoucích trendů. Stačí ho chvíli sledovat, dívat se, jaké zboží kupuje, jaké značky se mu líbí a jakým značkám prorokuje světlou budoucnost, a pak to srovnat se situací po několika letech. A když se totéž stává pravidelně, tak si říkáte, že to není samo sebou.
Na totéž přišli před časem i výzkumníci z amerických univerzit, ale dali tomu pevnější rámec, než je empirické pozorování několika lidí. V závěrech své práce tvrdí, že zhruba 13 procent spotřebitelů, kteří koupí nějaký neúspěšný výrobek, tak činí téměř pravidelně. Neúspěšný výrobek si definovali jako takový, který do tří let zmizí z trhu. Jako příklad uváděli MP3 přehrávač Microsoft Zune, Diet Crystal Pepsi a Frito Lay Lemonade (ty příklady asi nejsou, až na Zune, u nás moc známé) – všechny tři produkty poměrně rychle zmizely z trhu, a zvláštní bylo, že nemalé procento zákazníků, kteří kupovali jeden z nich, kupovalo i další neúspěšný. Viz třeba článek v Chicago Tribune.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
 - Možnost kdykoliv zrušit
 - Odemykejte obsah pro přátele
 - Všechny články v audioverzi + playlist
 
			
			Přidejte si Hospodářské noviny
			mezi své oblíbené tituly
			na Google zprávách.
		
															
			
		




