Předvolební útok firmy BigBoard na pražského primátora Hudečka (TOP 09) vnáší do české politiky novou kvalitu. Vůbec poprvé vstoupila přímo do kampaně mocná firma s cílem zlikvidovat jednu z volebních stran. Příběh šokuje brutální přímočarostí: Hudeček prosadil stavební předpisy, které v Praze omezují největší billboardy. Jejich provozovatel ho za trest sundal z reklamních ploch a rozjel proti němu systematickou pomlouvačnou kampaň.
Není to pouhý kolorit, komunální historka, na kterou se zakrátko zapomene: Je to akce, která modelově ohrožuje svobodnou a rovnou politickou soutěž, základní podmínku fungující demokracie. Pokud této metodě přitakáme, můžeme klidně rezignovat na debatu o financování politických stran, o limitech na kampaň, o hranicích, kam až lze při negativní kampani zajít.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.