Média neustále zrychlují – a jak se můžeme přesvědčit třeba v živém zpravodajství o povodních na IHNED.cz, Twitter je čím dál používanějším nástrojem pro rychlejší zpravodajství. To, o čem se mluvilo jako o občanské žurnalistice (citizen journalism), je tady. A řada lidí si vlastně ani neuvědomuje, že tím občanským novinářem jsou právě oni.
Sociální sítě, a hlavně Twitter, dělají z každého člověka potenciálního novináře – člověk vyfotí, pošle na Twitter, řekne slovo "povodně" nebo použije hashtag #povodne – a hned vše vidí všichni ostatní. Dalo by se říct, že povodně jsou první událost, kdy preferuji sledování Twitteru před klasickými médii. Potřebuji vědět, zda lze jet do Karlína? Napíšu "#povodne Karlin" na Twitter a vyjede mi, že Karlín to ještě v pohodě zvládá.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.