Je to politický kýč, nebo občanská angažovanost? Jako v řadě jiných případů ve Spojených státech je také u amerických politických suvenýrů tahle hranice velmi tenká. Nebo ani není, protože často platí, že vážné je zároveň pokleslé, že obsah a záměr komicky odporují formě a provedení.
Samolepky s nápisem Obama-Biden 2012, které si teď demokratičtí voliči lepí na svá auta, se zdají být sebevědomým výrazem politického názoru. Stejně jako ještě třeba magnety na lednici, placky na klopě, trička s obamovským logem na hrudi. Jenže to je jen začátek obrovské, rozmanité, až lunatické nabídky, která je v USA už svého druhu samostatným obchodním odvětvím.
Chcete vystřihovánky, kde si amerického prezidenta z jeho základní podoby ve slipech a první dámu v kombiné můžete ošatit tak, jak se vám líbí? Do obleku, golfového oblečku nebo vojenské uniformy? Žádný problém. Stačí zajít do nejbližšího obchodu se suvenýry u Bílého domu a vystřihovánky jsou vaše. Nebo by se vám prezident líbil spíše v podobě "bubblehead" čili figurky s komicky velkou hlavou, tupě se kývající na spirále? Kdo zažil pejsky na zadních oknech Škodovek a Wartburgů, ví, o čem je řeč.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.