Po úterní těžké porážce na Floridě se pro Newta Gingriche naplňuje rčení klasika, že „o peníze jde až v první řadě“. Jeho šance, že by mohl ještě vůbec ohrozit včera jasně vítězného Mitta Romneyho teď nejvíce závisejí na tom, zda bude mít prostředky na kampaň.

Před deseti dny v Jižní Karolíně Gingrich sice vyhrál, ale ještě než svoji kampaň stačil přesunout na Floridu, Mitt Romney a pro něj pracující „Super PAC“ (zájmové sdružení, které může přijímat a utrácet neomezené prostředky na politickou reklamu) už měli utraceno přes 5 milionů dolarů za reklamu.

Celkově pak Romneyho kampaň na Floridě přebila Gingrichovy výdaje na předvolební spoty v poměru 5:1. Z více než 90 procent šlo přitom o reklamu negativní, a Romney tak proti Gingrichovi obrátil jeho vlastní zbraň. Před Jižní Karolínou Gingrich úspěšně zpochybnil osobní a profesní integritu Romneyho, před Floridou se to samé v opačném gardu povedlo Romneymu.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se