Mark Zuckerberg představil inovovaný Facebook a zdá se, že vedle svého původního cíle, kterým bylo vytvoření alternativy k internetu, míří ještě mnohem dále. Teď už chce, aby lidé na Facebook přestěhovali celý svůj život.
Filmy, muziku, knihy nebo i zpravodajství, to vše byste měli být schopni přijímat a sdílet se svými zasíťovanými přáteli bez toho, že byste kdy museli opustit stránku Facebooku. Aspoň tak vypadá Zuckerbergova vize, pokud se mu podaří uzavřít smlouvy s dodavateli příslušného mediálního obsahu. Ale než se tak třeba i stane, podělím se o trochu skepse některých svých bystřejších kolegů.
Velký bratr Facebook
Například Nicholas Thompson v časopise NewYorker poznamenává, že s tím, jak si Facebook stále více přivlastňuje vaši identitu, je stále důležitější otázka, zda tuto roli zodpovědně zvládne. "Čím více z našeho života je on-line na Facebooku, tím více jsme závislí na rozhodnutích lidí, kteří tuto firmu řídí - na tom, co si myslí o soukromí, jak bychom podle nich měli rozpoznávat své přátele, co řeknou inzerentům (a vládám) o tom, co děláme a nakupujeme," píše Thompson.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.