Poslední roky sledujeme velký příběh expanze českých či česko-slovenských firem do zahraničí. Dnes se jedná již o desítky firem, které zakládají své pobočky v zahraničí nebo úspěšně akvírují zahraniční firmy. Jmenujme jen namátkou: EPH, Rohlík, CSG, Colt CZ, Livesport, Seven, Dr. Max, CPI, Accolade, Mews, Productboard. Obrací se tak situace, kdy jsme lákali zahraniční investory a pak plakali, když si začali vybírat své zisky a posílat domů dividendy. Nyní se začínají mezinárodní firmy řídit z Prahy, zde vznikají zajímavá pracovní místa a sem se budou vracet výnosy. Jsme v tom nejúspěšnější z celého středoevropského regionu.

Proč? Když pomineme úvahy o mimořádnosti českých talentů, tak se jedná o dva významné faktory.

Zbývá vám ještě 60 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaké jsou výhody českého trhu?
  • Co nutí české firmy rychle hledat růst v zahraničí?
  • Jakou roli hrají privátní investice a investiční fondy?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.