Podnikatel a vizionář Karel Janeček představil svou prezidentskou kampaň ve virtuální realitě, takzvaném metaverzu. Pochopitelně to spustilo menší lavinku vtipů s pointou, že virtuální realita je zhruba tou jedinou realitou, ve které se Janeček může prezidentem stát, takže si vlastně vybral dobře. Zkusme ale v bizarním vystoupení Karla Janečka spatřit také nějaké vážnější lekce, které nám můžou do budoucna prospět. 

První janečkovskou lekci můžeme nazvat: „Pozor na nabobtnalá ega.“ Po Česku pobíhá spousta lidí, kteří jsou přesvědčeni, že když něčeho dosáhli ve svém oboru, povznáší je to do jakési vyšší kategorie bytí, z níž mohou udílet osvícené rozumy prakticky v jakékoli oblasti lidského konání. Máme tady zubaře, kteří se stávají epidemiology, ekonomy, kteří poučují klimatology, missky, které se považují za duchovní učitelky a tak dále. Řada důvěřivých lidí těmto úkazům kupodivu naslouchá, což jen zřídka dopadá dobře.

Jak může Karel Janeček, který mezi tyto egoisticky nabobtnalé úkazy patří, přispět k jejich eliminaci? Inu tak, že nabobtnal do té míry, až se stal jejich karikaturou. Poté co usoudil, že ho úspěch v úzce specializovaném odvětví rychlých burzovních obchodů kvalifikuje až do prezidentské funkce a začal se předvádět v jakémsi neoprénu s brýlemi virtuální reality, se snad už každý bude mít před podobnými typy na pozoru. 

Zbývá vám ještě 60 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.