Čas na vítání, čas na loučení, čas na budoucnost. Připravili jsme pro vás novou podobu našeho webu HN.cz, který prošel nejen grafickou, ale také generační technologickou proměnou. Cíl je jednoduchý. Ať už nás navštěvujete pravidelně, což nás těší, nebo jste tady právě teď náhodou, měli byste si odnést ještě více informací a čtenářských a posluchačských zážitků.

Zároveň se tímto s vděkem loučíme s iHNedem, jenž byl historicky první vstupní branou Hospodářských novin do on-line světa. Děkuji všem současným i minulým kolegům, kteří ho dlouhá léta rozvíjeli a dávali mu obsah.

Nový HN.cz je přehlednější, přirozeně do sebe integroval nové obsahové formáty, jako jsou podcasty a newslettery, a zároveň jsme v něm posílili a zdůraznili vámi nejvyhledávanější rubriky Byznys, Investice, Reality a Názory. Jednoduše sledujeme, co u nás dlouhodobě čtete, a tomu jsme rozložení a jednotlivé prvky uzpůsobili. Na naše předplatitele také na konci každého článku čeká sada doporučení na další čtení podle jejich zájmů a preferencí.

Novou podobu webu navrhlo studio Švejda Goldmann, které s Economií dlouhodobě spolupracuje a stojí za řadou úspěšných zpravodajských a publicistických webů v Česku. „Nový design pracuje s obsahem jako celkem. Speciální projekty mají svůj speciální prostor, multimediální zprávy poznáte na první pohled a přihlášení k newsletterům je nedílnou součástí textu. Zároveň jsme i v designu dbali na podpoření základní myšlenky, že platit za kvalitní obsah je normální,“ komentoval výslednou podobu Jakub Goldmann. Podílel se na ní také designér a brand architekt Lumír Kajnar, jenž měl na starosti především sladění digitální a papírové verze Hospodářských novin.

Aktuální web HN.cz je součástí velké proměny, kterou Hospodářské noviny za poslední rok redakčně prošly. Změnili jsme design novin, provázali ho s HN.cz, začali jsme se orientovat ještě více na delší publicistické články a zpravodajství z byznysu a ekonomiky. Rozjeli jsme také nové audio formáty a celou tuto naši cestu pracovně nazýváme „digital-first“. Když to zkrátím, chápeme, že konzumace informací se přesunuje do digitálního světa, a maximálně se mu proto věnujeme. Zároveň jsme pyšní na náš prémiový papírový deník (v Česku už bohužel ojedinělý úkaz), který stále preferuje hodně čtenářů.

Pro ty z vás, kteří nás čtete přes mobilní aplikaci, protože jste si zvolili předplatné článků bez reklam, platí, že aplikaci dál vylepšujeme, aktuálně pracujeme například na přímém odemykání článků pro okruh vašich přátel nebo na předčítání zpráv. To se může hodit spolu s integrovanými podcasty, když právě nemůžete sami číst.

Zkuste si náš nový web a napište mi, co se vám líbí, co vás štve a kde bychom se měli ještě zlepšit.

Děkuji Vám,

Jaroslav Mašek, šéfredaktor Hospodářských novin

 

Pro zpětnou vazbu je připravena adresa redakce@hn.cz, pro případné technické potíže necosepokazilo@hn.cz.