Smála se z obálek prestižních časopisů, které vyzdvihovaly její revoluční metodu diagnostiky vážných onemocnění z kapky krve. Vypadalo to, že se její společnost Theranos stane novým Applem, jen v oboru zdravotnictví. Elizabeth Holmesová byla mediální hvězdou první kategorie, kterou si předcházeli pořadatelé konferencí. To všechno platilo přesně do chvíle, než se ukázalo, že její revoluční metoda vůbec nefunguje a celé podnikání stojí na vodě. Dokázala vytvořit auru úspěchu, aniž by jakéhokoliv úspěchu dosáhla. A byla to tvrdá zpětná vazba i pro novináře, které mladá podnikatelka vodila za nos. Když se snažili o důkladnější objasnění, v čem spočívá princip její metody, s úsměvem jim sdělila, že to je obchodní tajemství.

„I když bych rád řekl, že mi Holmesová lhala, nemyslím si to. Domnívám se, že mě záměrně uvedla v omyl, ale také jsem se provinil tím, že jsem nezkoumal některé nepříjemně neprůhledné odpovědi, které jsem opakovaně dostával,“ přiznal redaktor Roger Parloff z magazínu Fortune, z jehož obálky se Holmesová usmívala v červnu 2014. Jiný hvězdný novinář, Ken Auletta z časopisu New Yorker, se byznysmenky zeptal, jak metoda funguje. Odpověděla mu mlhavě, že díky chemické interakci se vzorkem, jejíž výsledek přezkoumá certifikovaný laboratorní personál. Novinář to označil za komicky vágní vysvětlení, ale přesto ho na něm nic nezarazilo.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se