Mezi lidmi je hodně rozšířený názor, že se děti nerady učí. Ve skutečnosti vždy záleží jen na tom, co a jak se učí. Potřeba poznávat svět kolem nás je totiž přirozená lidská vlastnost. Budou-li se děti ve školách učit smysluplné věci, budou jednou chtít dělat i smysluplnou práci.

Dnes začíná ve školách další desetiletí. Proč desetiletí? Jeden školní rok je dlouhá doba pro žáky, mohou se hodně naučit, ba se za jeden rok i změnit. Ale školství ani jednotlivá škola se za rok nezmění. I deset let může být málo. A já chci psát o zásadní změně. Mají-li dnešní žáci žít spokojené a plnohodnotné životy v druhé polovině 21. století, potřebujeme změnit celkový přístup. Škola už dál nemůže být místem, kde žáci poslušně plní pokyny a ukázněně dělají věci, jejichž smysl nechápou, nemůže dál být založena na tom, že do učení žáky nutíme. Musíme se naučit vycházet z přirozené potřeby dětí se učit, podporovat jejich zvídavost a samostatnost.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se