Režisérovi Janu Prušinovskému, scenáristovi Petru Kolečkovi a především České televizi se podařil husarský kousek. Jejich seriál Most! si v těžkém konkurenčním souboji získal masovou pozornost, a to i u zvlášť ceněného publika – u obyvatel problémových severočeských měst. Restauraci Severka mezi mosteckými paneláky najednou zná a sleduje celý národ.
Hlášky hlavních postav už zlidověly, mluví se o zrození fenoménu. Dokonce se vedou vážné debaty, jestli osmidílný seriál odstartoval nový přístup k řešení choulostivých sociálních témat, jako je xenofobie, rasismus nebo chudoba.
To jsou přehnaná očekávání. Vybuzený pocit společenské sounáležitosti, blízkosti a sdílení rychle vyšumí pod přívaly nových událostí, vždyť to známe.
Co už se ale naopak nevytratí, je čerstvě nabytá zkušenost. Totiž zjištění, že i některými politiky vysmívaná "sluníčkářská" Česká televize a její tvůrci umějí bravurně ovládnout revír, z něhož si poslední dobou učinili eldorádo mediální i političtí "fejkaři".
Co se dočtete dál
- Jakým způsobem se tvůrcům seriálu Most! podařilo ovládnout revír politických "fejkařů" a proč by za to měli dostat pochvalu od představitelů státu?
- S jakým televizním seriálem přišel už dávno před Mostem! prezident Miloš Zeman?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.