Regálový zakladač odebere paletu z regálové police, položí ji na místo překládky, kde ji naloží stohovací vysokozdvižný vozík a po ujetí krátké přepravní trasy ji umístí na válečkový dopravník. Když paleta doputuje na konec válečkového dopravníku, převezme ji čekající logistický vláček, který ji doveze k dalšímu regálu. To vše se děje plně automaticky, aniž by stroje musel ovládat řidič.

Tímto několikastupňovým pracovním cyklem společnost Linde MH na veletrhu WOMH předvádí, co už je dnes možné s autonomními manipulačními vozíky provádět a jak může automatizované předávání nákladu mezi samojízdnými vozíky vypadat. To je vize inteligentní továrny budoucnosti.

„Tažení, přeprava, uskladnění – ve všech kategoriích budeme mít automatizované řešení,“ říká Tobias Zierhut, Head of Product & Service Marketing v Linde MH. „Plně automatizovaná spolupráce nejrůznějších modelů vozíků – to je Conectivity02téma budoucnosti, zejména při propojení výrobních a skladových hal,“ je přesvědčen Tobias Zierhut. Součástí bude připojení k řízení skladu WMS, kde se vyhodnocují data a generují jízdní příkazy. Zaměstnanci pak budou mít polohu všech vozíků a zboží neustále na očích.

Automatizovaný vozový park doplněný systémovým vozíkem

Ve skladové logistice se stále častěji objevují nejrůznější kombinace ručně ovládaných manipulačních vozíků a plně automatických regálových a přepravních systémů. Takovým zařízením je i systémový vozík K-MATIC, který bude na veletrhu představen jako prototyp.

Tento nový model řady Linde Robotics s technologií „driven by Balyo“, který má přijít na trh koncem roku, rozšíří okruh činnosti autonomně jezdícího vozového parku Linde MH ve vertikální rovině.

Automatický VNA vozík se pohybuje mezi regály podle vodicí smyčky nebo profilů a po obou stranách odebírá nebo ukládá zboží. Jakmile musí při práci změnit uličku, řídí se geonavigací, bez mechanického vedení.

„V Evropě jednoznačně převládá trend skladů s úzkými uličkami, a to kvůli rostoucím cenám pozemků a vyššímu obratu zboží,“ říká Tobias Zierhut a dodává: „Automatizace nabízí zákazníkům možnost dalšího zvýšení efektivity.“ Linde K-MATIC je pátým modelem vozového parku Linde Robotics, který již zahrnuje dva stohovací vysokozdvižné vozíky, jeden tahač a jeden nízkozdvižný vozík.

Zákazníci chtějí autonomní systémy zavádět postupně

„Automatizace nebude jediným řešením pro všechny budoucí intralogistické požadavky, ale bude hrát velmi důležitou roli,“ říká Massimiliano Sammartano, Vice President Sales & Service Marketing & Operations, Linde MH. Proto má být program ve střednědobém horizontu dále rozšířen.

Automation02Zvláštností vozíků Linde Robotics je geonavigace, díky které se vozíky mohou bez další infrastruktury volně orientovat v prostoru. Další výhody vozového parku MATIC spočívají v nesčetných možnostech propojení se stroji a systémy, ve vysoké bezpečnosti dopravy díky komponentám, jako jsou snímače, skenery a kamery, a možnosti kdykoli přepínat mezi autonomní jízdou a ručním ovládáním. „Zákazníci mají velký zájem o automatizovaná řešení, která je možné postupně integrovat do stávající podnikové logistiky,“ říká Tobias Zierhut.

Veletrh World of Material Handling s mottem „Propojené perspektivy“ poskytuje odpovědi na hlavní témata intralogistiky budoucnosti. Na 12 000 čtverečních metrech jsou návštěvníkům k dispozici výstavní plochy, multimediální 3D show, odborná fóra, prezentace výrobků a zážitkové zóny.

Související