Prodej motorové manipulační techniky v Česku loni vzrostl podle WITS (World Industrial Trucks Statistics) meziročně o 12 procent. Pokračoval tak trend růstu, který začal po obřím propadu v roce 2009, kdy celý trh poklesl více než o polovinu. Výjimkou byl pouze rok 2012, kdy se prodalo meziročně o 13 procent vozíků méně.
Loni se v Česku celkem prodalo 7632 motorových vozíků. Pokud bude letos růst pokračovat alespoň čtyřprocentním tempem, dostane se trh na rekordní úroveň z roku 2007. Pozitivní čísla za český trh potvrzují i údaje jednotlivých firem v anketě časopisu Logistika, přičemž některé společnosti dosáhly dokonce nejvyššího obratu ve své „české“ historii.
Statistiky pro celý svět zatím nebyly zveřejněny. Podle čísel za první tři čtvrtletí loňského roku měl předběžně prodej manipulační techniky v roce 2014 ve světě vzrůst o procento, v Evropě o šest procent, v Americe o dvě a v Asii došlo zřejmě k poklesu o dvě procenta.
Pořadí největších světových dodavatelů se téměř nezměnilo. Vzhledem k tomu, že u řady firem fiskální rok nekoresponduje s kalendářním rokem, statistiky kalkulují s obdobím 2014 až 2015. Na prvním místě je i nadále Toyota Industries, která zvýšila svůj podíl na celosvětovém trhu na 22 procent. Německý koncern KION, pod který spadají značky Linde, Still, Baoli nebo Fenwick, má podíl necelých 16 procent a třetí je další německá firma Jungheinrich s osmi procenty.
Pokračuje tak zvyšování náskoku Toyoty, za kterou ještě před třemi lety zaostával KION pouze o necelý procentní bod, nyní už se rozdíl blíží k sedmi procentním bodům. Za jedinou změnou v pořadí Top 10 stojí japonská Mitsubishi, která na šestém místě žebříčku předběhla finský Cargotec.