Ministr zemědělství Marian Jurečka tvrdí, že nechápe, proč by měly mít Lesy ČR nějakou reklamu, když se nepohybují v konkurenčním prostředí. Ve skutečnosti to – spolu s námi – chápe až příliš dobře.

Marketingové aktivity Lesů vyvolávaly po léta směsici pobavení a vzteku a byly jedním z důvodů, proč už od roku 2007 BIS upozorňuje na Lesy ČR jako na firmu, skrze kterou utíkají státu peníze. Od "drobných", například prostřednictvím slavné Zvěřinové kuchařky za čtyři miliony korun, kterou nikdy nikdo neviděl, po desítky milionů na podporu nejrůznějších akcí, které s lesem nemají nic společného.

Právě s podporou "událostí celospolečenského významu" je největší potíž. Hlavně proto, že nejde o pokoutní akce managementu, ale jak se říká, o systémový problém. Podporu "dobra" ukládá státním a polostátním firmám jako Lesy, České dráhy nebo ČEZ vládní usnesení z roku 2002, které dosud nikdo nezrušil. Není jisté, jak to ministři před 12 lety mysleli, ale pokud zamýšleli vytvořit podmínky pro permanentní tunel, podařilo se jim to dokonale.

Zbývá vám ještě 70 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se