Nebyl to článek o politickém skandálu, krizi na Ukrajině ani smrti celebrity. Jmenoval se jednoduše Jak bydlíme? ... a byl opravdu o tom. Jak dnes bydlí Slováci. Jak vypadají jejich byty, čím se liší od těch před pětadvaceti lety, v čem je jiné bydlení v sousedních zemích. Panebože, napadlo mě, když jsem před několika týdny vzal výtisk slovenského deníku Sme do ruky a padl mi pohled na titulní straně právě na tento článek, jenž navíc uvnitř pokračoval na dalších šesti stranách. Copak tohle dnes prodává noviny?
Odpověď zní, že to nevíme. Jak prodávat noviny, dnes s jistotou neví nikdo. Možná indiánští šamani. Ale my ostatní to jen zkoušíme. "Věděli jsme, že máme dvě možnosti. Buď postupně škrtat peníze z rozpočtu, rezignovat na kvalitu a chystat se na přechod na web. Anebo z papíru zkusit vytvořit exkluzivní médium," říká Tomáš Bella, zástupce šéfredaktora deníku Sme. Ovšem i on ví, že exkluzivní médium nevytvoříte tak, že lusknete prsty. Recept nejčtenějšího slovenského seriózního deníku na klesající příjmy i zájem čtenářů je do značné míry zakódován už v názvu Bellovy funkce. Na vizitce má totiž napsáno "šéfredaktor pro dlouhé články".
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.