Na značku Škoda letos připadá už 4,3 procenta nových registrací osobních aut v Evropě, zatímco na Seat, který nabízí velmi podobná auta, jen 2,3 procenta.
Důvodů, proč je Škoda tak úspěšná, lze nalézt mnoho. V Česku je jistě úctyhodná tradice, vždyť pánové Václav Laurin a Václav Klement vyráběli v Mladé Boleslavi osmiválce už v době, kdy se ve Wolfsburgu, sídle dnešního koncernu Volkswagen, ještě pásly kozy.
Skutečná technická úroveň aut s okřídleným šípem ve znaku byla vždy podstatně vyšší, než si povrchní obdivovatelé britských vtipů o škodovkách dokážou připustit. Také je tu ona pověstná kvalifikovaná, disciplinovaná a přitom relativně levná pracovní síla.
České zákony podnikání celkem přejí, vláda svého času poskytla přívětivé investiční pobídky, máme tu skvělé technické univerzity - a v tomto duchu by se dalo dlouho pokračovat.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.