Na značku Škoda letos připadá už 4,3 procenta nových registrací osobních aut v Evropě, zatímco na Seat, který nabízí velmi podobná auta, jen 2,3 procenta.

Důvodů, proč je Škoda tak úspěšná, lze nalézt mnoho. V Česku je jistě úctyhodná tradice, vždyť pánové Václav Laurin a Václav Klement vyráběli v Mladé Boleslavi osmiválce už v době, kdy se ve Wolfsburgu, sídle dnešního koncernu Volkswagen, ještě pásly kozy.

Skutečná technická úroveň aut s okřídleným šípem ve znaku byla vždy podstatně vyšší, než si povrchní obdivovatelé britských vtipů o škodovkách dokážou připustit. Také je tu ona pověstná kvalifikovaná, disciplinovaná a přitom relativně levná pracovní síla.

České zákony podnikání celkem přejí, vláda svého času poskytla přívětivé investiční pobídky, máme tu skvělé technické univerzity - a v tomto duchu by se dalo dlouho pokračovat.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se