Před několika dny popsal Thomas Friedman pro International NYT pozoruhodný trend. Na základě rozhovoru se začal pídit po tom, jak Google, jedna z nejúspěšnějších společností, nabírá budoucí zaměstnance. Rozhovor s jejich hlavním "náborníkem" Laszlem Bockem je celkem překvapivý. Googlu skoro vůbec nejde o studijní výsledky. Dobré známky nejsou na škodu, ale v žádném případě nejsou zárukou ani výhodou při náborovém řízení.
Google totiž zjistil, že studijní výsledky nejsou dobrým predikátorem kvality zaměstnanců, jejich dovedností či kreativní schopnosti řešit dané problémy. Navíc, píše v rozhovoru, se počet zaměstnanců, kteří žádné vyšší vzdělání nemají, v řadách Googlu neustále zvyšuje. Pochopitelně, u technických oborů je matematika potřebná, nicméně Google se mnohem více zaměřuje na jiné věci. Věci, o kterých jsme zatím příliš neuvažovali nebo se nad nimi každopádně moc kognitivně nezamýšleli. O co tedy jde?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.