Letošní Demo Days se nesly vizuálně i fakticky ve znamení technologií, které představují nejmodernější směry a trendy manipulace a potenciál pro budoucnost. Automatizace manipulace, bezobslužná řešení, alternativní pohony nebo nové regálové systémy doplnily kompletní portfolio produktů a služeb, které byly návštěvníkům prezentovány. Toyota již mnohé z nových technologií dokázala přetavit do plně funkčních aplikací. Provozně úsporná řešení realizovaná v ČR a založená na automatizovaných vozících BT Autopilot nebo bezobslužných tahačích Toyota jsou také prvními aplikacemi svého druhu ve střední a východní Evropě.
Cíle a strategie do roku 2020
Toyota na Demo Days seznámila odbornou veřejnost také se svými plány a obchodními výsledky. Vizi, cíle a strategii společnosti Toyota Material Handling Europe (TMHE) do roku 2020, zejména dosažení pozice evropské jedničky v manipulaci, představil na tiskové konferenci Matthias Fischer, president TMHE. Jeho vystoupení doplnil Nick Duckworth, vice prezident TMHE pro oblast služeb a předseda představenstva TMH CZ, který se ve své prezentaci zaměřil na komplexní uspokojování potřeb zákazníků ve všech fázích životního cyklu každého vozíku, což je jeden ze stěžejních pilířů komunikované strategie.
Jan Pachman, ředitel a jednatel české i slovenské pobočky, vysvětlil uplatnění evropské strategie na českém trhu a oznámil výborné ekonomické výsledky firmy za loňský rok i další zlepšení tržní pozice TMH CZ v prvním pololetí letošního roku. Tržby společnosti za loňský rok stouply o 17 % na více než miliardu korun (poprvé v historii) a letos za první pololetí Toyota přidala dalších 9 % při průběžných tržbách na úrovni téměř 600 milionů Kč, a to vše na stagnujícím a silně konkurenčním trhu. Tento obrat při prodeji téměř 900 nových i použitých motorových vozíků podle firmy představuje tržní podíl přibližně 21 % a posun na první místa mezi dodavateli manipulační techniky.