Česko si zvolilo nového nejlepšího prezidenta a současně si definovalo základní kameny své národní identity. Češi, hrdí na nejvyšší spotřebu alkoholu na světě, se ani v obvyklé kocovině nespletli a poslali na Hrad svého oblíbeného alkoholika, který jim rozhodně nebude připomínat, že je s jejich životy něco špatně. Při cestě z gauče do volební místnosti a zpátky se jim navíc povedlo definovat i klíčové hodnoty naší unikátní identity.
Dlouholetá práce Václava Klause v oblasti nacionálního šovinismu přinesla své plody, a klíčovým tématem voleb se tak stala otázka, kdo je a kdo není Čech. Otázka, zda tahle země patří na Východ nebo na Západ, je definitivně vyřešena a v dalších letech můžeme směle pokračovat v hledání našich společných nepřátel.
Dle výzkumu agentury STEM/MARK byl pro voliče budoucího prezidenta Zemana Karel Schwarzenberg nepřijatelný z několika zcela zásadních důvodů: není mu rozumět, není Čech, je starý, neumí česky, nežil v Česku a zpochybňuje Benešovy dekrety. Nejde o to, že nebyl zvolen Schwarzenberg, ale především o témata, která byla pro české voliče nepřijatelná. Samozřejmě nežijeme v Zemanem tolik obdivovaném Švédsku, kde by jakékoli z těchto témat působilo naprosto absurdně. Stejně absurdně by působil i volební tým, složený z bývalých agentů StB. Naštěstí žijeme v České republice, kde je všechno a všem úplně jedno.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.