Prezidentské volby mají první oběť: průzkumy veřejného mínění. Výsledky práce agentur byly v prvním kole tak katastrofální, že se výzkumníci sami rozhodli před druhým kolem raději mlčet. Tedy s výjimkou agentury ppm Factum, které zřejmě nestačilo, že se v případě Karla Schwarzenberga zmýlila o třináct procentních bodů, čímž vyrovnala vlastní rekord z krajských voleb. Ostatní agentury se bojí blamáže. Riziko je obrovské: výsledky souboje Zeman-Schwarzenberg zřejmě budou velmi těsné a ony těžko mohou nabídnout lepší metodiku než panna-orel.
Proč je to s výzkumy v Česku tak zlé? A může se to někdy zlepšit?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.