Poptávka po automobilech na většině vyspělých trhů klesá. V Evropě se za rok 2012 prodalo přibližně o milion vozů méně než v roce 2011. Je to důsledek přetrvávající ekonomické recese, stoupajících cen pohonných hmot a tendence omezovat automobilovou dopravu ve městech. Automobilový průmysl se tak ocitá na prahu nové éry.

Motoristé ze zemí TRIAD (západní Evropa, Japonsko a Severní Amerika) se přitom přeorientovávají na menší, efektivnější a ekologičtější auta. Naopak zákazníci v rozvíjejících se ekonomikách zemí BRIC (Brazílie, Rusko, Indie a Čína) dávají přednost větším a luxusnějším automobilům vyšší třídy. Právě země BRIC se stanou tahounem automobilového průmyslu. 

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se