Marketing patří mezi činnosti, které jsou výrazně ovlivňovány ekonomickými, technickými a hlavně velikostními specifiky společností. Rozdíl mezi marketingem malých a velkých společností spočívá především v obsahu a rozsahu jednotlivých činností.

Marketingové cíle jsou ale vesměs stejné - s přiměřenými náklady na propagaci dosáhnout maximálního prodeje.

Malé a střední firmy nemohou kopírovat marketing velkých firem - nemají často k dispozici samostatné marketingové oddělení s dostatečnými zdroji a investiční prostředky na rozsáhlé propagační kampaně.

Jejich nevýhodou je i to, že bohužel často dochází ke spojování jednotlivých činností, protože se stále vyskytuje názor, že marketingové plánování a řízení pro menší společnosti není potřebné a je pouze ztrátou času a vyhazováním peněz, kterých není nazbyt.

Flexibilita jako přednost

Tyto společnosti často spoléhají na svůj úsudek a investují velmi nahodile, což brání jejich růstu. Jejich velká výhoda bývá v možnosti rychle reagovat na změny na trhu.

Jedna z velkých příležitostí právě pro tento sektor je ve využívání nových kanálů, a to nejenom - dnes velmi populárních - sociálních sítí.

Společnosti v tomto sektoru se díky vlastní flexibilitě mohou výrazně odlišit od konkurence. Tyto výhody ale často ztrácejí právě kvůli nahodilým a neřízeným marketingovým aktivitám bez potřebných nástrojů.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se