Vstup Facebooku na burzu byl průšvih a hned se vyrojila řada staronových pochyb, jestli má tato sociální síť opravdu takový potenciál a tak skvělou budoucnost, jak si především její investoři slibují. A jestli Facebook vůbec může skloubit svoji proklamovanou demokratičnost otevřené sociální sítě s korporátní povahou svého podnikání.
Někteří kritici se soustředili na pokles ceny akcií Facebooku po jejich uvedení na burzu. Například známý americký novinář Michael Wolff (kromě jiného autor životopisu Ruperta Murdocha) rovnou konstatoval, že bublina Facebooku dříve či později praskne. Podle Wolffa je Facebook příkladem byznysu založeného na fatálně chybném internetovém inzertním modelu. Síť má v současnosti 900 milionů uživatelů a obrat z inzerce 4 miliardy dolarů, na jednom uživateli tak získává 5 dolarů ročně. Tento podíl ale už klesá a čerstvý příklad automobilky GM, která z Facebooku stáhla svoji reklamu jako neúčinnou, je prý důkazem, že pro bohaté a velké klienty je tato síť inzertně neefektivní.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.