Internetové banky mají problém. Podle ministerstva financí zneužívají podvodníci nulový osobní kontakt mezi bankou a klientem, kradou identifikační údaje reálných osob a na jejich jména zakládají účty, přes něž pak perou peníze. Problém to je, překvapením by však bylo, kdyby se tento nový druh podvodu spolu s novou službou neobjevil.

Krádež a zneužití cizí identity není novinkou technologického věku. Stačí jen vzpomenout na množství případů, kdy se lidé ocitli v exekuci jen proto, že někdo jel na jejich ukradenou občanku načerno. Novinkou je ovšem ona jednoduchost, s jakou krádež identity prostřednictvím nových technologií probíhá. Na rozdíl od "starých a osvědčených" způsobů, kdy zloděj musel prokázat alespoň minimální zručnost a podvodník osobní kouzlo, aby se dostali k cíli, v případě technologií není potřeba nic. Ani gramatika, jak ukazují tzv. nigerijské dopisy, na něž se přes všechna upozornění stále leckdo nachytá.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se