Dálnici D3 má podle plánů ministerstva dopravy dostavět soukromý investor v rámci tzv. projektu PPP - public private partnership. Prý to bude výhodnější. Zjevně se pozapomnělo na to, že s PPP nemá ČR zcela ideální zkušenosti - počínaje blamáží s dálnicí D47 za vlády Zemana (vymyslel) a Špidly (zrušil) až po projekt v Ústřední vojenské nemocnici v Praze, za který stát zaplatil 187 milionů korun, aniž by se byť jen koplo do země.
To, že se kombinace veřejného a soukromého sektoru nedaří v Česku, kde jsou skoro všechny projekty spojené se státem průšvihové, až tak nepřekvapí. Přenos financování na soukromého investora se ale nedaří ani jinde, za všechny projekty jmenujme třeba kauzu Metronet, který měl původně vylepšit metro v Londýně. Bankrot soukromé firmy po pár letech fungování nakonec stál zhruba dvě miliardy liber, které se nakonec zaplatily z veřejných peněz.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.