Vlastně to ani není reklama. Určitě ne ta klasická, která vás optimisticky probělí k čistotě nejbělejší. A není v ní ani řachtavý humor, spíše jsou v ní prvky takřka antireklamní. Pochyby, smutek za zašlými dobrými dny. Ale právě proto ten dvouminutový klip společnosti Chrysler, který byl odvysílán v nejsledovanějším televizním čase USA, v přestávce nedělního finále americké národní fotbalové ligy, vystihl současné Spojené státy víc než všechen ten humbuk, který se jinak k Super Bowl váže.
Auta, která by měl spot propagovat, se v reklamě takřka neobjeví, zato je plná obrazů evokujících mimořádnou zemi, ovšem také v mimořádné době. Vlajka nad silničním mostem, ulice na předměstí, Manhattan, továrna v protisvětle, která se kolem vás mihne při jízdě po dálnici. Přesně takové obrazy se vám vybaví, když se řekne Amerika. A je z nich i cítit nejistota, zda to pravé, známé a pevné z Ameriky přetrvá.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.