Vlastně to ani není reklama. Určitě ne ta klasická, která vás optimisticky probělí k čistotě nejbělejší. A není v ní ani řachtavý humor, spíše jsou v ní prvky takřka antireklamní. Pochyby, smutek za zašlými dobrými dny. Ale právě proto ten dvouminutový klip společnosti Chrysler, který byl odvysílán v nejsledovanějším televizním čase USA, v přestávce nedělního finále americké národní fotbalové ligy, vystihl současné Spojené státy víc než všechen ten humbuk, který se jinak k Super Bowl váže.

Auta, která by měl spot propagovat, se v reklamě takřka neobjeví, zato je plná obrazů evokujících mimořádnou zemi, ovšem také v mimořádné době. Vlajka nad silničním mostem, ulice na předměstí, Manhattan, továrna v protisvětle, která se kolem vás mihne při jízdě po dálnici. Přesně takové obrazy se vám vybaví, když se řekne Amerika. A je z nich i cítit nejistota, zda to pravé, známé a pevné z Ameriky přetrvá.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se