Organizace, organizace, organizace a ještě? A především peníze. To jsou nezbytné součásti možného úspěchu v amerických prezidentských volbách. Osobní apel a třeba i vlastní politický program se také mohou hodit, ale bez "mašinérie" kampaně, kvalitně promazané financemi, nemá ani ten sebecharismatičtější kandidát nárok na úspěch.
Jak je vidět v letošních republikánských primárkách. Mitt Romney je ve srovnání s Rickem Santorumem nebo třeba Newtem Gingrichem daleko nudnější, bezbarvější. Takže když byste si měli vybrat, s kým si povyprávět o Americe, sedli byste si na kafe nebo na pivo právě s dvěma posledně jmenovanými.
Jenže organizace a peníze jsou zatím jasně na straně Romneyho. A to, jak jsem se přesvědčil na začátku ledna v prvních v primárkách v Iowě, ve srovnání se všemi jeho republikánskými soupeři.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.