Teď jde ale o to, co s takovým záměrem provedou politické strany, které bývají s mediálními agenturami propojeny pouty takřka pokrevními.
Premiér si musí být vědom, že jeho záměr se nedotýká jen úspor ministerstev a státních akciovek při nakupování reklamy. Ale že jím zašťoural i do vosího hnízda financování volebních kampaní. Vlastně jde o tvůrčí rozpracování Schwarzenbergova nepodloženého výroku, že ČEZ financoval politické strany.
Pokud totiž skutečně existuje systém černého financování stran skrz státní firmy, jedna z cest může vést přes mediální agenturu: státní akciovka přes ni nakoupí větší množství billboardových ploch, z nichž část nevyužije. A agentura je pak prodá straně na volební kampaň třeba s devadesátiprocentní slevou. (Podobnost této spekulace s nákupem billboardů ČSSD od společnosti Médea Jaromíra Soukupa v minulých volbách je čistě náhodná.)
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.