V dohledné době se na fungování Apple nezmění nic. Firma je skvěle rozjetá jak technologicky a obchodně, tak finančně. Vedou ji zkušení profesionálové. Jobs není zdaleka jediným tvůrčím člověkem - a zpravidla ani ne hlavním - ani u finančních operací a obchodních strategií, ani při vývoji nových produktů. Byl především tváří Apple, jedním z jeho hlavních marketingových aktiv. To je těžká ztráta, ale asi nahraditelná.

Pak tady ovšem jsou věci, které se budou nahrazovat obtížněji.

Hodně lidí si láme hlavu, jak se vlastně z Apple stala tak úspěšná firma. Na první pohled je odpověď zřejmá: přece iPhone, iPad, výborně fungující počítače, geniální marketing. Jenže kde se to vzalo? V roce 1997 stál Apple před krachem. Zdálo se, že Jobs se do firmy, kterou založil, vrací jen ze sentimentality, že jde o gesto, které si koneckonců díky úspěchu Pixaru může dovolit. Anebo - jak věřili tehdy nečetní, ale oddaní fandové - že má Jobs nějaký zázračný plán.

 

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se